Recently Watched o.a review van red riding hood

Red Riding Hood

Ik had het idee al om een keer een filmreview te schrijven, maar was het eigenlijk alweer vergeten. Totdat ik tussen mijn statistieken zag dat de meeste van jullie van films houden. Daarna ben ik gaan nadenken welke films ik de afgelopen tijd heb gezien. Ik was bang dat ik niet meer genoeg zou herinneren van de films, maar zoals je kunt zien viel dat wel mee!

Red Riding Hood

Deze film wilde ik jaren geleden al kijken toen die uitkwam. Om de een of andere reden is dat nooit gebeurd. Een paar weken geleden was hij op TV, dus toen moest ik hem wel kijken. Ik had best een beetje een idee wat voor film het zou zijn, maar de film veraste me op en positieve manier! Ik houd sowieso van Amanda Seyfried. Ze is zo mooi en een goede actrice. Het verhaal van de film is natuurlijk gebaseerd op roodkapje en dat zie er ook zeker in terug. Het is eigenlijk hetzelfde verhaal, maar dan wat ingewikkelder en voor volwassen. De film was spannend en er zitten leuke personages in. De film bleef me boeien en er waren ook zielige stukjes. Ik vond het vooral een goede en leuke film, omdat de film je maar blijft verassen. In de film zoeken ze naar wie nou de wolf is. Ik dacht bijna tot het einde dat het iemand anders was. Wie het wel is ga ik natuurlijk niet vertellen, maar het is totaal onvoorspelbaar. Het einde vond ik heel erg leuk en lief. Zeker een aanrader dus.

The Cabin In The Woods

Ik heb denk ik al jaren geen horrorfilm meer gekeken. Na Paranormal activity heb ik nachten niet geslapen en soms droom ik er nog over. Horrors met geesten of demonen erin kijk ik dus liever niet. Deze film gaat daar gelukkig niet over. Een vriend raadde me deze film aan en hij schrikt snel, dus ik geloofde hem toen hij zei dat de film niet zo eng was. Ik durfde hem niet alleen te kijken, dus keek hem samen met een vriendin die ook niet zo’n held is. Vanaf de eerste paar minuten was ik eigenlijk in de war. Ik dacht dat het gewoon over een huis in een bos ging waar enge dingen gebeurden, dus de volwassen mensen in witte jassen had ik niet verwacht. Later snapte ik dat natuurlijk wel.  Het eerste half uur tot 3 kwartier was ik wel echt bang, maar eigenlijk alleen maar omdat ik zat te wachten totdat het echt eng zou worden. Maar dat werd het niet echt. Ja, de monsters zijn misschien eng. De schrikmomenten voel je minstens 5 tot 10 seconden van te voren aankomen, waardoor ik daarvoor al weg kon kijken (ik blijf het eng vinden haha). Daarnaast vond ik het ook wat weg hebben van Scary Movie enzovoort, maar dan niet zo grappig. Er waren op zich ook wel grappig momenten en dan vooral de junk was grappig. Het einde verpeste de film al helemaal. Ik verwachte dus een enge film met schrikmomenten en kreeg een slappe zombiefilm. Echt jammer, en dus echt geen aanrader.

Lucy

Van Lucy had ik hele hoge verwachtingen. Ik hoorde dat iedereen er laaiend over was. Scarlett Johansson vind ik een leuke en goede actrice. Ik vond haar ook goed voor de rol van Lucy.  Het begin van deze film paste totaal niet bij de rest van de film. Hij wordt wel al snel spannend en het verhaal houd je vast. Het verhaal vind ik geniaal, waardoor ik eigenlijk meer geïnteresseerd was in wat het met je hersenen zou doen in het echte leven, dan wat er in de film gebeurde. Maar het heeft me wel aan het denken gezet en ik vind het leuk als films dat doen. De scenes waar je ziet hoe Lucy alles ziet vond ik echt gaaf. Het einde vond ik goed bedacht, maar ik was toch om de een of andere reden teleurgesteld. Een goede actiefilm waarbij je gaat nadenken. Hele interessante film vond ik het en een aanrader als je van zulke films houdt.

Alles is familie

Deze film keek ik samen met mijn ouders rond de feestdagen. Ik had verwacht dat hij een beetje zoals Alles is liefde zou zijn, want die vond ik erg leuk. Ik vond deze film eigenlijk nog leuker! Ik wist niet dat Carice van Houten erin speelde, dus toen ik dat zag werd ik nog enthousiaster. Het verhaal is misschien niet super bijzonder, maar wel leuk. Ik herkende Thijs römer amper in deze film met zijn lange haar en een beetje dikkig. Ik  vond zijn verhaal het saaist en ik had eigenlijk verwacht dat hij ook homo zou zijn, haha. Ik vond Benja Bruijning heel goed in deze film! Zijn personage, Charlie, vond ik ook leuk en interessant. Ik vond het personage Dick heel erg aandoenlijk. De romance tussen Winnie en Charlie vond ik heel erg leuk. Carice van Houten was natuurlijk weer heel grappig in deze film en dan vooral de therapiesessies. Een van de leukste Nederlandse films, ik heb me in ieder geval vermaakt!