Recently read #40 Review van the darkest minds trilogie

the darkest minds

Al super lang wil ik deze trilogie lezen en nu heb ik dat eindelijk gedaan. De serie heeft mij zeker niet teleurgesteld! Dit is een review van alle 3 de boeken en het is best een lange review, vaak is dat een teken dat ik het boek leuk vond. Benieuwd naar mijn review van The darkest minds trilogie? Lees dan verder!

the darkest minds

The darkest minds – Alexandra Bracken

Ik verwachte een dystopisch boek met leuke karakters, veel spannende gebeurtenissen en dat je steeds niet weet wie je nou moet vertrouwen en dat kreeg ik ook. In de eerste paar hoofdstukken wordt de wereld een beetje aan je uitgelegd en dat heb je best wel snel door gelukkig. Ruby vind ik een heel leuk karakter. Ze is sterk, slim en geeft veel om anderen. Daarnaast zijn de andere karakters ook super leuk! Liam is een beetje de leider en voelt zich overal verantwoordelijk voor. Suzume is zo schattig en ook best wel fierce! Ze is zo lief en ook heel erg slim! En dan Chubs, die misschien wel mijn favoriet van de 3 is. Hij is zo grappig en koppig en net als de anderen heel slim. Dat vond ik sowieso wel heel erg opvallen. Iedereen is heel erg slim, maar dat komt natuurlijk door hun krachten.  Heel het boek door gebeurde er wel iets er was echt geen 1 saai moment. Maar het leukste vond ik gewoon de momenten dat Ruby, Liam, Chubs en Suzume samen zijn. Ook zijn er zeker in het laatste kwart van het boek veel momenten dat je even niet weet of je iemand kan vertrouwen of niet. Ik had verwacht van Ruby, omdat ze zo slim en eigenlijk ook niet naïef is, die persoon niet ging vertrouwen en dat vond ik niet echt bij haar karakter passen. Maar dat is eigenlijk mijn enige minpunt van dit boek!

The darkest minds is te koop bij bol.com en bookdepository

goed2

Never fade – Alexandra Bracken

Toen ik de eerste hoofdstukken van dit boek las was ik nogal in de war. Het begint namelijk 6 maanden na het eerste boek. Dat had ik wel door in de proloog, maar door verschillende dingen dacht ik dat het volgende hoofdstuk gewoon weer gelijk na boek 1 was. Dat is dus niet zo, je hebt gewoon 6 maanden gemist. Dat vond ik best wel jammer. Ineens kwam je terecht in een hele andere situatie, met andere mensen en dan heb je niet gelijk door hoe iedereen in elkaar steekt, ook al weet Ruby dat wel. Dat vond ik heel vervelend. Wel was ik best snel aan de nieuwe personages gehecht. Vooral aan Jude. Hij is zo schattig en lief en echt het kleine broertje. Ook Vida begon ik steeds leuker te vinden. Ik vind het wel jammer dat er een vriendin van Ruby in het boek kwam en het een vijandig karakter had. Dat is namelijk nogal standaard in veel YA boeken. Je ziet zelden een normale liefhebbende vriendschap tussen twee meiden in een boek. Al snel leek het boek heel erg op het eerste boek, wat op zich niet erg is, want ik vond het eerste boek heel leuk! Er waren weer genoeg spannende momenten en ongeveer op 2/3 waren er ook best veel emotionele scenes. Er zijn genoeg momenten dat Ruby het emotioneel niet meer aan kan en dat geven ze goed weer in het boek. Dat vond ik fijn, want in sommige boeken lijkt het wel alsof het hoofdpersonage alles aan kan, maar dat kan natuurlijk helemaal niet. Ik vond dat heel realistisch. Het einde is weer heel spannend en ook heel verdrietig! Ik heb echt gehuild. Maar het einde vond ik ook weer naÏef, hetzelfde als ik had in het eerste boek. Ruby en haar vrienden zijn slim en denken altijd goed na en dan doen ze één ding wat totaal niet bij hun past. Jammer! Maar dat is weer één van de enige minpunten die heb.

Never fade is te koop bij bol.com en bookdepository

goed3

In the afterlight – Alexandra Bracken

Dit boek is veel emotioneler en serieuzer dan de vorige 2 boeken. De eerste 2 boeken lijken best veel op elkaar qua structuur, maar dit boek is toch wat anders. In de vorige 2 boeken reizen ze heel vaak en zijn ze op zoek naar een veilige plek en in dit boek blijven ze heel lang op 1 plek. Dat geeft het boek wel wat meer rust. Er worden wel veel meer gesprekken gevoerd in dit boek, gesprekken over tactiek en science waardoor het soms allemaal moeilijk te volgen is. In dit boek had ik gelukkig niet een moment dat ik dacht dat ze te naïef waren en dat kwam denk ik vooral door Cole. Ik vond Cole trouwens wel een leuk karakter, vooral een moeilijk karakter om te leren kennen. Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom Ruby gelijk zo bijna de leiding mocht nemen, alleen dat ze en orange is dan en dat ze die macht heeft. Het einde vond ik super goed bedacht en helemaal het einde vond ik zo leuk! Zoals ik al zei is dit boek vooral heel emotioneel. Echt zoveel emotionele momenten!

In the afterlight is te koop bij bol.com en bookdepository

Dit is echt mijn nieuwe favoriete trilogie, misschien vind ik het zelfs leuker dan divergent… Ik ben benieuwd naar de andere boeken van Alexandra Bracken!