Vakantie Italië dag 1 t/m 3

Van 1 juni tot 14 juni was ik heerlijk op vakantie in Italië. We verbleven in een chalet op sport internationaal camping in Porlezza. Het was de eerste keer dat ik naar Italië ging. Ik heb natuurlijk foto’s gemaakt en die ga ik delen met jullie. Deze stukjes heb ik in Italië geschreven, om te laten weten wat ik allemaal gedaan heb en hoe het was!

Dag 1

Maandag om 4 uur ’s nachts begonnen we met rijden naar Italië. Ik ben wel eens naar Oostenrijk en Tsjechië op vakantie geweest en dat was ongeveer 12 uur rijden, dus ik ben het gelukkig wel gewend om zo lang te rijden. De reis ging super goed! Ik ben niet ziek geworden, wat wel eens gebeurt en heb de eerste paar uur zelfs nog kunnen slapen. We hebben er 12 uur over gedaan en maar 1 keer file gehad, maar dat was bij de gotthardtunnel die 17 km lang is. Daarvoor hebben we ongeveer een uur gewacht. De tunnel duurt 15 minuten en het werd er 35 graden binnen, echt super heet. Onderweg heb ik niet echt foto’s gemaakt, maar bij een parkeerplaats onderweg was er wel dit mooie uitzicht! Toen we aankwamen hebben we alles uitgepakt en hebben we nog even boodschappen gedaan in Porlezza bij de Ortalli, waar je niet zo veel had en alles best duur was. Voor een paar boodschappen betaalden we 45 euro! Je kan het water beter niet drinken hier, dus hebben we veel flessen water gehaald. ’s Avonds hebben we nog een rondje gelopen en gelukkig heb ik heerlijk kunnen slapen vannacht.

Dag 2

Ik werd om 6 uur ’s ochtends al wakker van de zon, maar kon gelukkig nog door slapen tot een uur of negen. We hebben lekker rustig aan gedaan vandaag. We hebben nog een stukje gelopen in de buurt en toen heel de dag heerlijk aan het meer gezeten! Er zijn wel heel veel Italianen op de camping en ook heel veel hondjes, wat wel leuk is! Italianen zijn trouwens heel erg aardig. Ik ben een klein beetje verbrand op mijn rug.’s Avonds hebben we lekker gegeten en hebben we WiFI gekocht. Je betaald 22 euro voor 500 MB wat een week geldig is. Daarna hebben we nog een stukje gelopen.

Dag 3

Vandaag wilden we naar Menaggio gaan, maar toen we daar aankwamen hebben we 3 rondjes gereden om een parkeerplek te kunnen vinden, maar dat lukte niet. Toen zijn we een stukje verder gereden en hebben we de auto langs een soort van boulevard geparkeerd. Hier waren veel luxe hotels en een aantal restaurants. Hier hebben we even gelopen en toen wat gedronken. Daarna gingen we naar een grotere supermarkt, de Carrefour , waar alles echt veel goedkoper was dan bij de Ortalli supermarkt in Porlezza. We hadden dit keer veel meer en toen betaalden we ook 45 euro. Lekkere verse broodjes en nog veel meer. Daarna hebben we even wat gegeten in het chalet en hebben we de rest van de middag gezwommen.