Vakantie Italië dag 8 en 9

Dit is mijn derde verslag van mijn vakantie in Italië. Deze 2 dagen zijn we naar een waterval geweest en hebben we Gandria, een heel klein dorpje in Zwitserland, bezocht.

Dag 8

Doordat het vannacht zo veel had geregend, was het vandaag wel ietsje koeler. Ik wilde heel graag naar de watervallen bij Begna. Ik had gelukkig opgezocht waar het was en hoe we moesten lopen. Het was nog in Porlezza en je moest parkeren bij de kerk Guiseppe e anna. Daar moesten we rechts omhoog en nog door een paar straatjes lopen. Op een gegeven momenten gingen we een bospad in omhoog. Toen kwamen we nog langs aardbeienplantjes en zelfs munt! Dat pad was ongeveer 15 minuten lopen. Toen kwamen we bij een kapelletje aan waar we een nog smaller pad naar beneden moesten lopen. Je moest zowat klimmen op dit pad, maar het was wel heel erg leuk. Gelukkig hadden we goede schoenen aan! Toen kwamen we bij de waterval. Het was echt super mooi! De steentjes deden wel een beetje pijn aan je blote voeten. Mijn vader is zelfs nog helemaal kopje onder geweest. Bono vond het trouwens helemaal geweldig. Hij ging echt van steen tot steen springen en stenen opduiken. Hierna zijn we weer terug gewandeld en hebben we boodschappen gedaan. Toen wat gegeten en weer even bij het meertje gezeten.

Dag 9

Vandaag begon de dag met regen. Ik vond echt best wel koud, dus ik had een zwarte legging en een t-shirt dress aangetrokken. Ik had wel voor de zekerheid een kort broekje bij me. We gingen naar Gandria. Gandria ligt in Zwitserland, net voor Lugano. Je moet er dan ook voor door de douane elke keer, maar die kijken een beetje in je auto en dat is het. Gandri is wel echt piepklein, er wonen 200 mensen. Via een olijvenpad langs het dorpje kon je het dorpje inlopen. Er is een best grote kerk, maar ik vond eigenlijk de kleine in Porlezza mooier. Het dorpje is echt piepklein, met hele kleine straatjes. Als je er niet woont mag je er ook niet met je auto door. Na het dorpje kom je weer bij het olijvenpad, die helemaal naar Lugano loopt. Het pad loopt echt vlak langs het water wat wel echt heel mooi is. Er groeide ook cactussen. Daarna werd het toch wel weer warm en heb ik mijn korte broek aangetrokken. Toen wilden we naar Carlazzo, maar daar was niet zoveel aan. Toen zijn we nog langs het Piano meer gereden en toen weer naar de camping, wat gegeten en naar het meer.