Frans Baskenland vakantie deel 2

Vorige week kwam deel 1 van mijn vakantie in het frans Baskenland online. Vandaag dus deel 2. Deze dagen liepen we naar Biarritz en maakten we twee hele leuke toeristische uitjes.

Dag 4

Biarritz

We hadden besloten dat we vandaag naar Biarritz gingen lopen. We ontbeten eerst bij de boulangerie in Bidart, die nog veel lekkerder was dan de bakker dicht bij ons huis. Kijk nou al die lagen in het croissantje! Deze tocht kwam ik er ook achter dat er onwijs veel openbare wc’s in deze regio zijn. Waar ik heel blij mee was, want ik moet best vaak plassen op een dag. De wandeltocht was ongeveer 8 kilometer en ik denk dat we er iets langer dan 2 uur over gedaan hebben. We liepen vanaf Bidart eerst naar plage d’erretegia. Eigenlijk puur omdat we moesten plassen, maar we kwamen erachter dat dit de perfecte strand was om over het strand naar Biarritz te lopen. Dit kon omdat het nog eb was en heel veel mensen deden dit. Het was echt heel gaaf om over het strand te lopen!

Biarritz is een hele mooie stad. We dronken eerst iets bij Le Surfing. waar je heel leuk buiten kan zitten en ze hadden zelfgemaakte icetea! Even later hebben we heerlijke broodjes gehaald bij boulangerie les templiers. Ik had een focaccia met geitenkaas, tomaat en karamaliserende uitjes. Super lekker en deze hebben we op het strand opgegeten. Ik moet ook gelijk even eerlijk zeggen dat deze regio niet super makkelijk is om vegetarisch te zijn. Ik eet wel vis en vooral bij restaurants is zijn er niet altijd vegetarische opties. Zoals je op de laatste foto ziet is het gebied heel erg jaren 50.

Ik liep ook nog deze hele mooie boekenwinkel in!

Ik had 3 blaren gekregen van de wandeltocht, dus we namen de bus terug. Wat super makkelijk te vinden was en het koste maar 5 euro voor 4 personen!

Dag 5

Lezen en stranddag

Dinsdag gingen mijn vriend, zijn zus en haar vriend met zijn drie├źn surfen. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om lekker een dagje te lezen in de zon. Ik had Malibu Rising meegenomen. Een boek waarin ook heel veel gesurft wordt. Echt het perfecte boek voor deze vakantie. S’ middags zijn we nog even het strand van Bidart op gegaan. De zee was een stukje rustiger deze dag.

Dag 6

Le train de la ruhne

Er lagen heel veel toeristische folders in het huisje, waaronder een folder van Le train de la ruhne. Het was ongeveer 30 minuten het binnenland inrijden. Er waren heel veel ouderen mensen, wat het ook wel weer grappig maakte. Je gaat met een oude trein 20 minuten de berg op. Ik denk dat veel jongere mensen de berg op wandelen. Het treintje kostte 20 euro per persoon. Je ging dus in 20 minuten omhoog, dan had je 1,5 uur boven op de berg. Wij hebben lekker onze lunch opgegeten daar. En daarna kon je het treintje weer terug nemen. Dit was onwijs leuk! Ook een super mooi uitzicht. Bovenop de berg liepen ook allemaal paardjes.

Cidrerie Txopinondo

Ook deze cidrerie hadden we in een van die folders gevonden. We kwamen aan en het was er super rustig. Er was niemand te bekennen. Totdat een medewerkster naar ons toe kwam en vroeg of we voor de tour kwamen. Wij zeiden gelijk ja natuurlijk. De tour was gratis en onwijs leuk! We leerden alles over appelazijn en we hebben onwijs veel geproefd! Onder andere appelsappen, appelcider, balsamicoazijn en ook sterke drank. We hebben voor 100 euro aan appelcider, azijn en sterke drank gekocht. Alles was zo lekker! Als je op vrijdag of zaterdagavond komt kan je hier eten, wat ons ook onwijs leuk leek.